2012年7月23日 星期一

小腳丫走濕地之二 Luodong Nature Centre Summer Camp Part2

在這之前,前去釣魚一定會有老爸同行,拋釣竿等我覺得危險的動作,我從來都不敢嘗試。好吧,我現在是小朋友眼中的“老師”,是榜樣,就算硬著頭皮也要把它完成。
I had never try to fish alone before I joined this summer camp. For me, fishing is a dangerous job and I will always let my father to be in-charge of throwing out the fishing rod. I am teacher who has to be a good role model infront of the kids and I have to do it on my own.

第二天的營隊行程就是到得子口溪中游段以垂釣來進行魚類調查。溪水非常渾濁,所以沒辦法像前一天般以浮潛來進行。釣魚去!!等等,釣魚達人小薛哥哥有話說~
We went to the middle stream of the river in second day of the summer camp. Due to the water condition, we have to fish to observe the different species of fish instead of diving in like the first day. 

烈日當空,等魚“上釣”的時光還真有點難熬。我可是有釣到一條魚哦!
I feel boring while waiting for the fish to hook under the hot sun. I am very lucky that I had managed to catch a fish.


環境觀察報告在這三天的活動里可是很重要的哦!!
Environmental observation is very important during this 3 days camp.


到蝦塭(養蝦場)去也算是個不錯的體驗,小朋友樂得可觀察白蝦,而我也熱得汗流浹背。
We went to the shrimp farm and the kids are happy to see the white shrimps. 
                                    

                                    

大隊長說,要一面喂蝦子,一面想要問楊叔叔的問題。天啊!我跟芒果小姐在走的時候就怕得要死了,聚精會神恨不得趕快把它走完,哪有閒情想問題啊? 

置放蝦籠看似簡單,做起來卻不容易的事,小朋友竟然把它給完成了~~
It seems to be an easy job to put in the creel to the estuary but it was not. The kids made it and I feel so proud of them.

晚餐是烤肉!!
小朋友驚點語錄:“老師,我覺得我不適合燒烤,因為我的臉不耐熱。”
這句話我聽了馬上撲哧大笑!嘿小朋友,這個偷懶的理由不太好哦~我還是超喜歡第一小隊的隊員,分工合作烤了好多食物,結果卻吃不完……咳,這是不良示範……
We have BBQ as dinner. I like the way that everyone in my group work hand-in-hand together.

再來就是好玩的夜觀活動。每個人都配有一支手電筒。儘管如此,我還是覺得自己責任重大。緊跟小葉老師之餘還要一直不斷地點算小朋友的數量。每次點算只要是一、二、三、四、五、六、七……的時候,就會開始緊張地東張西望尋找走遠了的第八個。小朋友,要乖乖聽話跟好大隊哦~
Night watching activity was fun but I was holding a great responsibility on taking care of the kids. I had been kept counting and I feel nervous every time when I could get the exact number of kids in my group as some like to wander around and have fun by themselves.

♥ By Joyyi ♥

沒有留言:

張貼留言